Resumen

This article analyzes the dénouement of Calderon’s No hay cosa como callar, with the aim of showing the tragic quality of the work, which destroys the possibility of the central character being happy, as she has been raped by a cynical and abusive gentleman.

Texto completo

The PDF file did not load properly or your web browser does not support viewing PDF files. Download directly to your device: Download PDF document

Referencias

Antonucci, Fausta, «Riflessioni su No hay cosa como callar e sulla sua appartenenza di genere», en Giornate Calderoniane Calderón 2000: atti del Convegno Internazionale, ed. Enrica Cancelliere, Palermo, Flaccovio, 2003, pp. 159-169.

Arellano, Ignacio, «No hay cosa como callar de Calderón: honor, secreto y género», Rilce, 29, 3, 2013, pp. 617-638. Available online: <https://www.unav.edu/publicaciones/revistas/index.php/rilce/article/view/2867/2700> [29/10/2017]

Arellano, Ignacio, «Calderón y los géneros dramáticos con otras cuestiones anejas: honor, amor, legitimación política y autoridad de las taxonomías», Rilce, 34, 1, 2018, pp. 100-126.

Calderón de la Barca, Pedro, Obras completas. I. Comedias, ed. Ángel Valbuena Briones, Madrid, Aguilar, 1987.

Déodat-Kessedjian, Marie Françoise, El silencio en el teatro de Calderón de la Barca, Pamplona/Madrid/Frankfurt, Universidad de Navarra/Iberoamericana/Vervuert, 1999.

Escudero, Juan Manuel, «Dislocaciones genéricas calderonianas. El llamativo caso de No hay cosa como callar», Anuario Calderoniano, 6, 2013, pp. 75-93.

Mata, Carlos, «“Llorar los ojos y callar los labios”: la retórica del silencio en No hay cosa como callar», Anuario Calderoniano, 3, 2010, pp. 259-274.

Rodríguez Cuadros, Evangelina, «Antes que todo es la acción: para una lectura de No hay cosa como callar de Calderón», Cuadernos de Teatro Clásico, 1, 1988, pp. 27-50.

Soufas, Teresa S., «“Happy Ending” as Irresolution in Calderón’s No hay cosa como callar», Forum for Modern Language Studies, 24, 2, 1988, pp. 163-174.

Vitse, Marc, «No hay cosa como callar, pieza límite», en Calderón frente a los géneros dramáticos, ed. Antonio Sánchez Jiménez, Madrid, Ediciones del Orto, 2015, pp. 27-43.

Back to Top

Document information

Published on 11/01/18
Accepted on 11/01/18
Submitted on 11/01/18

Volume 6, Issue 1, 2018
DOI: 10.13035/H.2018.extra01.03
Licence: CC BY-NC-SA license

Document Score

0

Views 0
Recommendations 0

Share this document

Keywords

claim authorship

Are you one of the authors of this document?